21.Yüzyılın Okulu ve Öğrenme

21.Yüzyılın Okulu ve Öğrenme
27 Mayıs 2011 Cuma - 3629 kez okunmuş
Facebook 0 Twitter 0

Dün Nevşehir’de Hüseyin Avni İncekara Fen Lisesi konferans salonunda Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) Genel Müdürü Kayhan Karlı tarafından verilen “ 21.Yüzyılın Okulu ve Öğrenme ” konulu konferansa – Ayrılsak ta Beraberiz dizisindeki meşhur nitelemeyle- “can dostum güzel insan” bir öğretmen arkadaşımızla beraber katıldık.Ve gördük ki bizim eğitim-öğretim alanında daha kat edeceğimiz çok yol var…Yani vay efendim “Ben kaç yıllık öğretmenim,şu kadar tecrübem var,yok efendim her şeyi öğrendim” le bu işler olmuyor…Bu meslekte her sene her gün yeni bir şeyler öğreniyorsunuz ve öğrenmek zorundasınız…Bknz.Hayat Boyu Öğrenme…

Kayhan Hocanın “ Bugünün çocukları, bugünün yetişkinleri gibi öğrenmiyor.” cümlesinden yola çıkarak verdiği ve yaklaşık iki saat süren konferansta öğretmenlerin lisans döneminde aldığı bilgilerin artık yetersiz olduğu öğretmenlerin bugünkü nesli eğitmek ve onlara hedeflenen becerileri kazandırmak için nasıl olması gerektiği gayet açık ve net bir şekilde hazırûnla paylaşıldı…

Peki 21.Yüzyılın eğitimcisi nasıl olmalı? 21.Yüzyılın eğitimcisinin sahip olması gereken özellikler nelerdir?

İki saatlik konferansı bir köşe yazısına sığdırma gibi bir boş gayretin içinde olmayım ama söylenenler özetle şunlar…21.Yüzyılın eğitimcisi;

1.Uyarlayan(adaptasyon yeteneğine sahip birisi )

   Yeni yöntem ve teknikleri veya farklı disiplinlerdeki gelişmeleri kendi alanına / branşına başarıyla adapte edebilmeli…

2. İletişim Ustası

    İster öğrenci, öğretmen, idareci gibi okulda isterse veli gibi nispeten okul dışında kalan bütün eğitim paydaşlarıyla sağlam ilişkiler kurabilmeli…

3.Öğrenen

    Yani “Ben artık oldum” zihniyetinde değil öğrenmeye aç biri olmalı…Çünkü biliyorsunuz dolu bardak su almaz…

4.İşbirlikçi

  Özellikle yeni yeni dillendirilen “ İşbirlikçi(connektivist) Öğrenme ” ye ve beraber çalışmaya uygun olmalı…

5.Risk Alan

   Çünkü biliyorsunuz “Mağrem itibarıyla mağnem” kuralı her zaman geçerlidir…Ne kadar risk o kadar kazanç…

6.Model

   Davranışlarıyla öğrencilerine ve öğretmen arkadaşlarına örnek bir insan …

7.Lider

  Sınıfı ve eğitim sürecini başarıyla yöneten…

8.Vizyoner

Ufuk sahibi…Yerelliğe ve yöreselliğe takılmadan “ Live local think global ( Yerel yaşa,evrensel düşün) sözüne uygun hareket eden birisi olmalı…

Bütün bunların yanında “Disiplinli, sentezci(analitik düşünen),yaratıcı(inovatif ve creativist),saygılı ve etik(ahlaklı)” bir zihne sahip olmalı…

Tabi ki bu sayılan maddeler ilahi emir değil. Yani bir çok ekleme veya istenirse çıkarma da yapılabilir. Ama şunu en azından kabul etmek gerek Mevlana’nın dediği gibi

“Dün dünle birlikte geçti gitti cancağızım,

 Bugün yeni bir gün…

 Yeni şeyler söylemek lazım…”

Bizim bir köşe yazısına sığdırmaya çalıştığımız bir konferansı inşallah en kısa sürede – belki seminer döneminde – Kayhan hocanın ağzından bizzat dinleriz…

Olamaz mı?

Olabilir…

“ — Özgür, bu kadar tesadüf olabilir mi?

—    Olamaz mı? Olabilir…”

         (Aşk Tesadüfleri Sever – Mehmet Günsür’un Bülent Ortaçgil’in Eylül Akşamı parçasını yorumlamasından önceki diyalog)

“21.Yüzyılın Okulu ve Öğrenme” için 3 cevap

  1. ömer faruk ince dedi ki:

    HOCAM HAYIRLI OLSUN! YAZARLIK HAYATINIZDA BAŞARILAR DİLERİM:)

  2. Halit ARAPOĞLU dedi ki:

    Teşekkür ederim Ömer…Saolasın…:))

  3. […] zirveden de elbette sizlerle paylaşılacak birçok konu çıktı. Fakat Kayhan Karlı’nın “ 21.Yüzyılın Eğitimcisinin Özellikleri ” olarak saydığı maddelerle karşılaştırma yapılabilmesi için Prof. Dr. Selahattin […]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu sitedeki tariflerin izinsiz kopyalanması yasaktır.