Akrabaları sahip çıkmadı, devlet sahip çıktı

Akrabaları sahip çıkmadı, devlet sahip çıktı
03 Mayıs 2013 Cuma - 1586 kez okunmuş
Facebook 0 Twitter 0

Son olarak İslamcı feminizmin, feminist bir teoloji olma
imkânından bahsedilmelidir. İslamcı feminizmin bir takım destekçileri, onu
batıdaki liberal teoloji ile eşdeğer saymaktadır. Bu yaklaşıma yönelik
Elizabeth Candy Stanton benzeri Hıristiyan feministler, İslamcı feminizminkine
benzer bir gayreti üstlenmişlerdir6iki. Fakat İslamcı feminist söylem batıdaki
feminist teolojinin tam karşılığı değildir. İslamcı feministler ile Hıristiyan http://adana.escortlarla.com/  feministlerin teolojik projeleri arasında
paralellikler mevcutsa da bu iki söylem aralarında ciddi farklılıklar vardır.
Herşeyden öncesinde, Hıristiyan ve Musevi feminist yaklaşımlar, feminist
hareketler aralarında ek olarak uzunca ve ek olarak yerleşmiş bir yere sahip
iken Müslüman feminizm yeni, halen akıcı, tanımlanmamış, ek olarak tartışmalı
ve ek olarak politik bir akımdır63. Benzer sürede, Rosemary Reuther, Phyllis
Bird, Elisabeth Shussler Fiorenzagibi Hıristiyan teologlar64, Hıristiyan
teolojisi içerisinde bulunan oturmuş biyolojik geleneğin birer parçası olarak,
Mukaddes metinleri tarihsel-eleştirel metotla ele alıp yazı tenkidi
yapmaktadır. Hatta Bird benzeri Hıristiyan teologlar bu metodu faydalanarak
Mukaddes Kitabın insanlar bilhassa de erkekler aracılığıyla yazıldığını anlam
edebilmektedirler. Fakat bu çeşit bir yaklaşımı İslam teologlarından beklemek,
İslam teolojisini bizzat bütünlüğü aralarında görememekten kaynaklanmaktadır.
Wadud, Barlas benzeri entellektüel müslüman bayanlar, dini geleneklerine uyumlu
bir biçimde genellikle yazı tenkidi değil tahlili üzerinde yoğunlaşmışlardır.
Bu nedenle Moghadam’ın, bu metodu kullanamadıkları için İslamcı feministlerin
dini yine yorumlama çabalarını hudutlu görmesi bizzat aralarında escort seyhan
ikilemli olmaktadır66. Bilindiği gibi yazı tenkidi, Allah’ın sözlerini ihtiva
eden İslam’ın ana kaynağı Kur’an’a değil iki. Ana kaynak meydana gelen
hadislere uygulanmaktadır. Öbür taraftan Müslüman ve Hıristiyan feministlerin
aralarında bulunduğu birçok inançlı feminist reformcu, gerçek bir biçimde
anlaşıldığında dinlerin bayanların itaatini (subordination) desteklemediği
görüşüne sahiptir. Yaşamsal ve politik eşitlikçi meydana gelen geçmişin geriye
verilmesi talebinde meydana gelen reformist feminist bilim vatandaşları, ilahi
dinlerin ilk dönemlerinde bayanların toplumda mühim konumlara sahip olduğuna
vurgu yapmışlardır68. Aralarındaki bu çeşit benzerlikler dikkate alınarak,
İslami kaynakların kadın perspektifi vurgulanarak yeniden yorumlanması
projesinin, Batıda yapılmış meydana gelen feminist teoloji çalışmalarını da
dikkate alan yeni bir gelişim meydana escort seyhan geldiği söylenebilir. Bu
kadın yazını, bizzat özgül yapısını inşa ettiğinde ve üretimlerini artırdığında
genellikle topluma ve özelde Müslüman bayanların hayatına mühim katkılar
sağlayabileceği kanınındayız. İslamcı feminist söylem, İslam kültür
kontekstinde gelişen entellektüel müslüman kadın yazınında bulunan ve kişi olma
çabalarını da yansıtan yaklaşımların bütünü olarak görülebilir. Bu söylemin
merkezinde, Kur’an’ın eşitlikçi yaklaşımı ve bilhassa kullandığı tedrici yöntem
escort seyhan
bulunmaktadır. Bu yaklaşımları belirten düşünürler, ataerkillik ve yaşamsal
cinsiyet konularına özel bir önem vermektedirler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu sitedeki tariflerin izinsiz kopyalanması yasaktır.