YouTube

  • DOLAR
    %0,69
  • EURO
    %0,49
  • ALTIN
    %0,99
  • BIST
    %-0,06
Arslan, “Çocukların özgüvenini zedelemeyin” dedi

Arslan, “Çocukların özgüvenini zedelemeyin” dedi

İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan, yarıyıl tatili mesajında velilere, öğretmenlere ve öğrencilere tavsiyelerde bulundu
30012012arslanİlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan velilerden “Çocukların özgüvenini zedeleyecek tutumlardan özenle kaçınmalarını, çocuklar üzerinde yıkıcı etkiler oluşturacak tepkiler yerine, yapıcı, onarıcı, moral ve motivasyon yükseltici, destek ve teşvik edici yaklaşımları benimsemelerini” istedi.
Arslan, “Eğer anne-babalar karnedeki zayıflar karşısında çocuğuna karşı olumsuz bir tutum sergiliyorsa, çocuğunu tanımıyor demektir. Çünkü ilgili anne-babalar çocuğun okul yaşamında neler olup bittiğini az çok bilir. O yüzden bunları dile getiren ebeveyn çocuğuyla ilgilenmiyor demektir. Zayıf bulunan bir karne karşısında ´nerede yanlış yaptık´ diye ilk önce anne-baba olarak kendimizi sorgulamalıyız.  Acaba çocuğumuzun depresyonu, davranış  bozukluğu, dikkat eksikliği ya da öğrenme güçlüğü mü vardı da bunları gözden kaçırdık, İlk önce bunlar sorgulanmalı. İlgili bir anne-babanın karneye ihtiyacı yoktur, zaten karnede olup bitenlerden haberi vardır;  cesareti kırılmış, özgüveni zedelenmiş bir çocuğun hayatı boyunca hatırlayacağı olumsuz etkiler, telafisi her zaman mümkün olan karne notlarından daha önemlidir.
Zayıf notlu karne karşısında sorunu büyütmeden çözüm odaklı şeyler üzerinde durulması gerekmektedir. İlk önce aileler kendini sorgulayacak. “Anne babalığımızı yaptık mı” diye sorgulayacak. Ondan sonra çocuğa değinecekler. “Biz neyi kaçırdık, çocuğumuz mutsuz mu, kaygılı mı, öğrenemiyor mu, dikkati mi eksik“ Bunlar üzerinde durulmalı.
Başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesinin doğal olduğunu, ancak bunda da aşırıya kaçılmaması gerekir. Çocuğumuza başarısının karşılığı olarak bir ödüllendirme olmalı ama aşırıya kaçmamalıyız. Çocuğumuza faydalanacağı hediyeler almamız eğitim açısından son derece  önemli bir davranıştır.
Ara tatilin aile ve çocuk ilişkisinin geliştirilmesi açısından iyi değerlendirilmesi gereklidir. Ara tatil döneminde çocuğumuza vakit ayıralım. Sonuçta bu tatilin çocuğumuzun sevgi deposunu dolduracak uygun bir zaman olduğunu unutmayalım. Çocuk tatilde iyi ve kaliteli zaman geçirmeli, mümkün olduğunca enerji ve mutluluk depolamalı. İkinci döneme yönelik motive edici davranışlar üzerinde durmalıyız.”dedi.
Yarıyılı tamamlayarak karnelerini alan tüm öğrencileri kutlayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan “Karne notu ne olursa olsun siz değerli öğrencilerimizin umutlarını, cesaretlerini, inançlarını, morallerini ve güvenlerini yitirmemeleri gerektiğini, hayatın her döneminde ve her alanında başarılı olmak öncelikle buna inanmak, kararlı olmak, planlı olmak ve çok çalışmakla mümkün olduğunu ve öğrencilere ayrıca yarıyıl tatili süresince de dinlenmenin yanı sıra kitap okumaları, sportif aktivitelerde bulunmalılar. Eğitim sisteminin temelinde öğrenci olduğunu bir kez daha hatırlatmak istediğini, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler karşısında, öğretim programlarını uygulayacak öğretmen arkadaşlarımızın  durduğu noktanın çok önemli olduğunu,bilgi çağının nitelikli bireylerini yetiştirecek olan öğretmenlerimiz her şeyden önce değişime ve dönüşüme açık olmalı, etkili iletişim becerilerine ve yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olmalı, disiplinler arası bağlantı kurabilmek, teknoloji okur-yazarı olmak, kendi değerlerini ve evrensel değerleri içselleştirmiş olmak günümüz öğretmeninden beklenen nitelikler olduğu, ama hepsinden önemlisi öğrencilerinize ´insan sıcaklığını´, onlara verdiğiniz sevgi ve değeri etkili bir şekilde hissettirebilmek olduğu tüm öğretmenlerimiz tarafından bilinmelidir” dedi.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan tüm öğrencilere ve öğretmenlere aileleriyle birlikte mutlu, huzurlu ve faydalı bir tatil geçirmeleri temennisinde bulundu.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Ucuz Davetiye - Davetiye Modelleri
reklam
NÖBETCİ ECZANE
Toknoloji