YouTube

  • DOLAR
    %0,69
  • EURO
    %0,49
  • ALTIN
    %0,99
  • BIST
    %-0,06
Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Liderliğinde Oluşturulan Konsorsiyumun Büyük Başarı

Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Liderliğinde Oluşturulan Konsorsiyumun Büyük Başarı

Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü liderliğinde Osman Şevki İlkokulu, Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu ve Çiçekdağı Mesleki Teknik Eğitim Merkezinden oluşan konsorsiyumun 2015 Teklif çağrısı döneminde T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Türkiye Ulusal Ajansı, http://www.ua.gov.tr) yürütülen Erasmus+ Programı (Hayatboyu Öğrenme veya Gençlik Programı) kapsamında ve Avrupa Komisyonu’ndan sağlanan hibeyle gerçekleştirilecek olan “ROCK & WATER PROGRAM Psycho-Physical Social Compentency Training” isimli projesi Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edildi.
23092015projeProje,  2015 yılı Erasmus+ Ana Eylem 1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği – Okul Eğitimi Personel Hareketliliği faaliyeti kapsamında Ulusal Ajans’a  sunulan 1916 proje içerisinden 95 puan alarak, kabul edilen 88 proje arasında yer alarak büyük bir başarıya imza attı.
Proje kapsamında, Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan koordinatörlüğünde konsorsiyum üyesi okullarımızdan (Osman Şevki İlkokulu, Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu ve Çiçekdağı Mesleki Teknik Eğitim Merkezi) 5’er öğretmen toplamda 15 öğretmenimiz 25.01.2016 – 07.02.2016 tarihleri arasında Hollanda Rotterdam şehrinde ROCK & WATER PROGRAM Psycho-Physical Social Compentency Training program ile ilgili 14 günlük eğitim alacaklar.
Proje irtibat sorumlusu Alper Erdal, proje hakkında şu açıklamalarda bulundu:
“Son yıllarda ülkemiz okullarında yaşanan yaralamayla ve ölümle sonuçlanan şiddet olayları,  toplumumuzda kadına karşı işlenen şiddet olayları, cinsel taciz, cinsel istismar ve tecavüz olayları, alınan her türlü önleme rağmen bu ve benzeri problemlere çözüm bulunamıyor olması ve yaşanan tüm bu sorunların temelinde sağlıklı kişilik yapısına sahip olmayan, bastırılmış duyguların hakim olduğu bireylerin bulunuyor olması, eğitimin önemini bir kez daha ortaya çıkarmaktadır. Toplumumuzu sosyolojik açıdan değerlendirdiğimizde, özellikle son yıllarda antidepresan kullanımındaki %330’luk artış da göz önüne alındığında, toplumumuzda artan şiddet ve cinnet olaylarına köklü önlemler alınması gerektiğini göstermektedir. Bu konuda en büyük görev biz eğitimcilere düşmektedir. Çocukların erken çocukluk dönemlerinden genç yetişkinlik dönemine kadar okul ortamında bulunduğu gerçeği, okul çağı sürecinde öğretimden ziyade kimlik ve kişilik gelişimine, duygusal ve ruhsal gelişime, fizyolojik ve psikososyal gelişime daha fazla önem verilmesi gerektiğini gerçeğini ortaya koymaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı çocukların gelişim süreçlerini desteklemek için her türlü önlemi almaya gayret etse de, bu çalışmalar gerek bu alanda yetişmiş personel eksikliği gerekse bu konularda ortak bir programın olmayışı gibi nedenlerle eksik kalmaktadır. Okullarımızda Rehber Öğretmenler bu konularda üzerilerine düşen görevleri yapmaktadırlar. Fakat her okulda Rehber Öğretmen olmayışı ve her Rehber Öğretmenin farklı yöntem ve teknikler uyguluyor olması, problemlerin çözümü için yeterli olmamaktadır.  Okullarımızda öğrenim gören öğrencilerin kişilik profillerine bakıldığında karşımıza özgüveni düşük, kendini ifade edemeyen, pasif, asosyal, şiddet olayları ile başa çıkmayı başaramayan, cinsel istismar ve taciz olayları karşısında aciz kalan, öfke kontrolünü sağlayamayan, sorumluluk almaktan uzak, iç disiplinini geliştirememiş bireyler karşımıza çıkmaktadır. Böyle kişilik problemleri ile büyüyen çocuklar, ilerleyen yıllarda bastırılmış duyguların da etkisiyle suça karışabilmekte, yaşanan olayların başrolü veya mağduru olabilmektedir. Bu vahim tablo, projemizi hazırlamamızdaki en önemli etken olmuştur. Bu anlamda Avrupa ülkelerinin çocukluk, ergenlik ve genç yetişkinlik dönemlerinde öğrencilerine nasıl destek oldukları araştırılmış, kaynağı Hollanda olan ve 18 ülkede yaygın olarak kullanılan Fiziksel ve Psikosoyal Destek Programı olan “Kaya ve Su Programı” ile karşılaşılmıştır. Program incelenmiş ve anaokulundan yükseköğretime kadar her kademede uygulanabilirliği ve güvenilirliği kanıtlanmış bir program olduğu görülmüştür.Bizler Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Çiçekdağı ilçesinde hizmet veren okullar olarak, stratejik planlarımızda, vizyonlarımızda ısrarla üzerinde durduğumuz, sağlıklı kişilik yapısına sahip, fizyolojik, psikolojik ve sosyal olarak güçlü ve karakterli bireyler yetiştirebilme amacımızdan hareketle, daha önce Ülkemizde hiç denenmemiş olan Kaya ve Su Programını yerinde öğrenerek, eğitim personelimizi ve öğrencilerimizi bu eğitimden geçirmek istiyoruz.
Bu program sonrasında hareketliliğe katılacak öğretmenlerimizin; Kişisel Farkındalıklar, Duygusal Farkındalıklar, Özdenetim, Özgüven, Fiziksel Farkındalıklar ve Fiziksel Güç, Kendi Sınırlarını Korumak, Cinsel Şiddetin Farklı Şekilleriyle Başa Çıkabilmek, Beden Dili, Sözlü ve Sözsüz İletişim, Nefes Gücü ve Kontrolü, Öfke Kontrolü, İçsel Hisleri Harekete Geçirebilmek, Kendini Kaybetmeden Zor Durumlarla Başa Çıkabilmek, Duygu Kontrolü ve Odaklanma konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Bu proje ve program sayesinde tüm bu kazanımları İlçemiz okullarına ve öğrencilerine aktarabilme fırsatı bulacağız ve bunun neticesinde stratejik planlarımızda ısrarla üzerinde durduğumuz sağlıklı kişilik yapısına sahip, özgüveni yüksek, karşılaştığı sorunlar ile baş edebilen, aktif ve sosyal öğrenciler yetiştirme konusundaki hedeflerimize ulaşma sürecinde önemli bir mesafe kat etmiş olacağız. Uzun vadede ise, bu kazanımlar, bilgi ve beceriler eğitimin her kademesine yayılarak, nesilden nesile aktarılarak, sağlıklı ruh ve beden yapısına sahip, içinde bulunduğu psikolojik bunalımla baş edebilen, karşılaştığı zorlukları şiddet vb. yollara başvurmadan çözebilen, özgüven ve iç disiplin sahibi bir toplumun temellerinin atılması için katkı sağlamış olacağız.
Tüm bu özel amaçların yanında, projemiz kısa vadede, katılımcılarımızın Avrupa eğitim sistemini ve kültürünü yakından tanımalarına imkan sağlayacak ve yabancı dil gelişimlerine katkılar sunacaktır. Uzun vadede ise hem kurumsal anlamda hem de bireysel anlamda mesleki gelişim açısından İlçemize, okullarımıza ve öğrencilerimize olumlu katkılar sunacaktır” dedi.
 

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Ucuz Davetiye - Davetiye Modelleri
reklam
NÖBETCİ ECZANE
Toknoloji