Siz gönderin, biz yayınlayalım

  • DOLAR
    7,8805
    %0,02
  • EURO
    9,2857
    %0,11
  • ALTIN
    482,17
    %-0,02
  • BIST
    1.205
    %1,06
EKMEKSİZ DİYET OLMAZ!

EKMEKSİZ DİYET OLMAZ!

fullsizerender-5

Türkiye dünyada en fazla ekmek tüketen toplumlardan biridir. Toplumumuzda ayrı bir önemi ve değeri olan ekmek sosyokültürel ve ekonomik gruplar arasındaki farklılıklara bağlı olarak doyumluk veya tadımlık olarak tüketilebilirken, Avrupa’da ve bütün dünyada genelde tadımlık olarak sofralarda yer almaktadır. Bilinenin aksine ekmek tüketiminin kilo almaya değil, vermeye etkisi vardır. Ancak burada önemli olan hangi ekmeği ne kadar yiyeceğinizi bilmenizdir. Ekmeğin görevi kan şekerini dengelemektir. Aslında ekmeği değil, kan şekeri ritmini bozan basit karbonhidratı tüketmemek gerekir.

Ekmek protein, A ve C vitaminleri dışında vitaminler ,Fe (demir)  Ca (kalsiyum), Mg (magnezyum),K (potasyum) gibi mineraller içerdiği için şeker ve şekerli besinler gibi boş kalori kaynağı değil,besleyici değeri son derece yüksek,özellikle çocukların ,yaşlıların, menopoz dönemindeki kadınların,hamile kadınların beslenmesinde mutlaka yer verilmesi gereken bir besin maddesidir.

 Uzmanlar tam tahıllı ekmek tüketiminde neden bu kadar ısrarcıdır? 

Diyetlerinizin olmazsa olmazı olan posa içeriği sayesinde tam tahıllı ekmek tüketiminden sonra daha uzun süre tok kalırsınız. Fakat beyaz ekmeğin posa içeriği neredeyse yok denecek kadar azdır. Bu sebepledir ki, beyaz ekmek tüketiminden sadece birkaç saat sonra kişi tekrardan açlık hissi duyar.

Vücudun çalışma sisteminde görev alan B grubu vitaminleri tam tahıllı ekmeklerde bulunurken, beyaz ekmekte bulunmaz.

Beyaz ekmek tüketimi bel bölgesinden kilo almanıza neden olur. Glisemik indeksi yüksek bir besin olduğu için tüketim sonrası salgılanan fazla insülin sebebiyle besinler direkt yağ olarak depolanır. Bu depolama da çoğunlukla bel çevresinde gerçekleşir. Fakat tam tahıllı ekmeğin glisemik indeksi düşüktür. Kan şekerinden ani iniş çıkışlar yaratmaz ve daha az insülin salgılanır. Bu şekilde hem daha çok tok kalmış olursunuz, hem de yedikleriniz yağa dönüşmeden vücut tarafından kullanılır.

Bağırsak hareketlerinizin düzgün olmasını sağlar.

  Ekmeğin faydaları bu kadar da değil!

Ekmeğin faydaları gerçekten de saymakla bitmiyor. Tam tahıllı ekmekleri sadece kilo vermek ve formada kalmak için değil sağlıklı kalmak, sağlımızı korumak için de tüketmeliyiz.

Her gün tam tahıllı ve lif oranı yüksek ekmek tüketmek; 

Stresi önler, depresyona karşı yatkınlığı azaltır.

Maya ve lif içeriği sayesinde sindirim sisteminizin düzenli çalışmasına katkıda bulunur.

Mide sağlığınız için koruyucu bir besindir.

Bitkisel kaynaklı olduğu için kolesterol içermez. Kandaki kolesterol düzeyinin kontrolüne yardımcı olur.

Kalp krizi riskini azaltır.

Tip 2 diyabet riskini azaltır.

Tam tahıllı ekmekler  B12 hariç tüm B grubu vitaminlerinin temel kaynağı olduğu için tiroit rahatsızlığı olanlar için en ideal besindir.

Kolon kanseri ve hemoroid hastalıklarına karşı koruyucu etkisi vardır.

Yetişkinler için bağırsak kanseri riskini azaltır.

Tokluk hissi veren posa içeriği sayesinde kilo almanızı engeller

Ekmek, Türk toplumunun temel besini. En önemlisi de ulaşılabilir bir besin… Hem ruhumuzu hem de bedenimizi doyuran üstelik doya doya zayıflamamızı sağlayan ekmekten, sağlımızdan vazgeçmek niye? Ekmeğinize ve sağlığınıza sahip çıkmanız dileğiyle.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Ucuz Davetiye - Davetiye Modelleri
reklam
NÖBETCİ ECZANE