Siz gönderin, biz yayınlayalım

  • DOLAR
    8,3465
    %0,70
  • EURO
    9,6728
    %-0,08
  • ALTIN
    504,34
    %1,32
  • BIST
    1.112
    %-1,30
Uyar, “Kalp Rahatsızlığı Her Yaşta Görülüyor”

Uyar, “Kalp Rahatsızlığı Her Yaşta Görülüyor”

Yerköy Toplum Sağlığı Başkanı Dr. Ali Alparslan Uyar, kalp hastalıklarının geçmişte orta yaş ve üzerindeki insanların hastalığı olarak görülürken, günümüzde genç yaşlı demeden her yaştaki insanda görülebilir hale geldiğini ifade etti.

Yerköy Toplum Sağlığı Başkanı Dr. Ali Alparslan Uyar, Tüm dünyada ölüm nedenleri arasında birinci sırada yer alan kalp ve damar hastalıklarını önlemek; risk faktörlerini kontrol altına almak ve kamuoyunun dikkatini bu önemli sağlık sorununa çekmek amacıyla her yıl Nisan ayında “Kalp Sağlığı Haftasının” kutlandığını ifade etti.

Uyar “Özellikle 5–15 yaş grubu çocukluk döneminde, sıklıkla görülen bademcik iltihapları gibi üst solunum yolu enfeksiyonları tedavi edilmediği takdirde “Romatizmal Kalp Hastalıkları’na neden olmaktadır.” dedi.

Uyar, “ Kalp ve Damar Hastalıkları ile mücadele etmenin önemini vurgulamak, kişileri bu hastalıklara karşı uyarmak, kalp sağlığını koruma konusunda bilinçlendirmek, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırabilmek ve kalp sağlığına dikkat çekmek amacıyla 12-18 Nisan Kalp Sağlığı Haftası olarak kutlanmaktadır.

Günümüzde kalp sağlığının daha iyi anlaşılması, tanı yöntemlerindeki gelişmeler ve tedavi edici modellerdeki ilerlemelere rağmen dünyada ve Türkiye’de ölüm nedenlerinin başında hala kalp ve damar hastalıkları gelmektedir.

Hipertansiyon, kolesterol, obezite, şeker hastalığı ve sigara kullanımı kalp sağlığını tehdit eden unsurlar arasında yer almaktadır. Sigara kullanımı, kalp hastalıklarına, inmeye (felç), akciğer hastalıklarına ve çeşitli kanserlere neden olmaktadır.

Kan basıncı yüksekliği, şeker hastalığı ve uyku bozukluğu ile ilgili olan sorunların üzerinde durulmalı; kan şekeri, kolesterol ve kan basıncı gibi değerlerin belirli seviyelerde tutulmasına dikkat edilmelidir.

Kalp hastalıklarının giderek artış göstermesi ile birlikte koruyucu sağlık önlemlerinin değeri daha iyi anlaşılmaya başlanmıştır. Sağlıklı beslenme, hazır gıdalar yerine taze besinlerin tercih edilmesi, aşırı tuz kullanımının önüne geçilmesi, düzenli sağlık kontrolleri, kan değerlerine dikkat edilmesi kalp sağlığını koruma tedbirleri arasındadır. Ayrıca hayata karşı iyimser olmak, aile ve çevre ile kaliteli zaman geçirmek, uyku düzenini kontrol altında tutmak da önemlidir.

Sağlıklı bir yaşam için spor şarttır. Sporu yaşamımızın bir parçası haline getirebilmemizin ön koşulu sağlıklı bir kalbe sahip olmaktır. 35 yaş üstü kişilerin spor yapmaya başlamadan önce kardiyak yönden değerlendirilmesi gerekir. Fizik muayene, EKG (Elektrokardiyografi), gerekli ise ekokardiyografi ve egzersiz testleri yapılabilir.

Kalp Sağlığınızı Korumak İçin; Sağlıklı beslenin, Yağ tüketimini en az seviyeye indirmeliyiz. Kızartma türü yiyeceklerden mümkün olduğunca uzak durmalıyız. Şeker tüketimini mümkün olduğunca azaltmalıyız. Taze sebze, meyve, balık ve lifli gıdaları tercih etmeliyiz. Ceviz ve fındık gibi antidoksan özelliği yüksek olan, omega 3 içeren besinleri tüketme. Aktif olun ve kalp sağlığınızı kontrol altına alın. Tütüne ” HAYIR ” deyin. Alkol tüketimini sınırlayın. Sağlıklı vücut ağırlığınızı koruyun. Kan basıncınızı kontrol altında tutun. Kan değerleri ölçümünüzü düzenli olarak yaptırın.”dedi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Ucuz Davetiye - Davetiye Modelleri
reklam
NÖBETCİ ECZANE