Yerköy Devlet Hastanesinde, “Alo 182″ randevu hattı hizmete girdi

Yerköy Devlet Hastanesinde, “Alo 182″ randevu hattı hizmete girdi
07 Temmuz 2011 Perşembe - 3251 kez okunmuş
Facebook 0 Twitter 0

Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen Sağlıkta Dönüşüm Projesi’nin en önemli adımlarından birisi olan Merkezi Hastaneler Randevu Sistemi (MHRS), Yerköy’de uygulanmaya başladı. Sistem ile artık vatandaşlar Alo 182’den muayene için randevu alabilecek ve bekleme yapmayacak.

Yerköy Devlet Hastanesi Başhekimi Sayit Usul, “Alo 182” hastane randevu hattının Yerköy İlçemizde de hizmete girdiğini bildirdi.

Usul, yaptığı yazılı açıklamada, Sağlık Bakanlığı’nın daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılmasının sağlanması amacıyla Sağlıkta Dönüşüm Projesi kapsamında Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin Yerköy’de uygulamasına 4 Temmuz tarihinden itibaren başlandığını belirtti.

Yerköy Devlet Hastanesi Başhekimi Sayit Usul, yaptığı açıklamada, Sağlıkta Dönüşüm Projesi kapsamında Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nin Yerköy’de uygulamasına Temmuz ayının ilk haftasından itibaren başlandığını bildirdi.

Usul,“ Yıllardır muayene olmak isteyen Anadolu insanının sabahın kör saatinde hastane yollarına düşüren çağ dışı sisteme dur denildi. Artık Yerköy Devlet Hastanesinde muayene olmak isteyen hastalar 182 MHRS Çağrı Merkezi’ni arayarak istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekler.

4 Temmuz 2011 tarihi itibari ile Yerköy Devlet Hastanesinde hayata geçen randevu yani 182 MHRS Çağrı Merkezi Sistemi, muayene olmak için hastane koridorlarında saatlerce sıra bekleyen insan manzaralarına Yerköy İlçemizde bir son verecek.

Özellikle Devlet Hastanemizde muayene olmak isteyen hastalar sabahın ilk ışıkları ile birlikte hastaneye gelerek sıraya giriyor, saatler süren bir kuyruk çilesi yaşıyorlardı.

Özel hastanelerde uygulanırken devlet hastanelerinde insanları mağdur eden bir yara olarak duran bu çağ dışı duruma dur diyen Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) olan 182’yi arayan Yerköylü hemşerilerimiz, karşılarına çıkan canlı operatörden muayene olmak istedikleri hastane ve doktor için muayene randevusunu artık alabilecekler.

Yerköy İlçemizde bu sistemden yararlanmak isteyenlerin telefona çıkan görevliye T.C. kimlik numaralarını vermeleri yeterli olacak. “dedi.

Usul, hastaların gerekli kayıt işlemlerini yaptırabilmeleri için 20 dakika önce hastanede olmaları gerektiğini vurgulayarak, uygulamayla sağlıkta kaliteli ve hızlı bir hizmetin olmasının amaçlandığını sözlerine ekledi.

MHRS Nedir?

MHRS; vatandaşların Yozgat İl merkezi ve İlçe Hastaneleri ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

MHRS’nin amaçları nelerdir?

Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.

Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması.

MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

MHRS Pilot Uygulaması?

MHRS; pilot uygulama kapsamında Erzurum ve Kayseri illerinde uygulanmaya başlamıştır. Pilot uygulama boyunca gözlem yapılacak ve ardından tüm Türkiye’ye yaygınlaştırma süreci başlayacaktır. Bu kapsamda 1 Haziran 2010’da Yalova, 1 Temmuz 2010’da da Eskişehir, 26 Temmuz 2010’da Bilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Sakarya ve Tekirdağ illerinde MHRS uygulamasına başlanılmıştır.

Randevu Nasıl Alınır?

 Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.

182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.

Vatandaş Yerköy ilçesinde randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.

Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Randevu Nasıl İptal Edilir?

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır.

182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.

Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.

 Haber: Yerköy Gazetesi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu sitedeki tariflerin izinsiz kopyalanması yasaktır.