Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Yozgat’ta Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi Tamamlandı

Yozgat’ta 112 Acil Çağrı Merkezi personeli, sağlık çalışanlarının kriz yönetimi ve acil müdahale becerilerini geliştirmek amacıyla düzenlenen Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi Eğitimi’ni başarıyla tamamladı.

Yozgat’ta 112 Acil Çağrı Merkezi personeli, sağlık çalışanlarının kriz yönetimi

Yozgat’ta 112 Acil Çağrı Merkezi’nde görevli personel, Tıbbi Acil Çağrı Yönetimi (Komuta Kontrol Merkezi) Eğitimi’ni başarıyla tamamladı. Sağlık Bakanlığı tarafından Yozgat İl Sağlık Müdürlüğü’nde düzenlenen eğitim, sağlık çalışanlarının kriz yönetimi ve acil durumlarda doğru müdahale yöntemlerini öğrenmelerini sağladı.

Eğitime, 12 personel ve 5 doktor katıldı. Eğitimde, alışveriş merkezinde boğazına cisim kaçan bir hastanın canlandırıldığı senaryo ile teorik ve uygulamalı bilgiler verildi. Eğitim sayesinde sağlık personeli, 112 Acil Sağlık ekipleri olay yerine ulaşana kadar geçen süre içinde, özellikle ilk yardım bilgisi olmayan vatandaşlara telefonda nasıl müdahale edebileceklerini öğrenecek.

İl Sağlık Müdürlüğü 112 Eğitim Birimi Sorumlusu Çilem Hazer, eğitimde çağrı karşılayan personelin stres yönetiminden, etik kurallara, hukuki sorumluluklardan acil çağrı algoritmalarına kadar bir dizi konuda eğitim aldığını belirtti. Hazer, amaçlarının vakayı ihbar eden ve özellikle ilk yardım bilgisi olmayan vatandaşlara, sağlık ekipleri gelene kadar doğru müdahaleyi öğretmek olduğunu ifade etti.

Çankırı 112 Komuta Kontrol Merkezi Sorumlularından Alev Çakıcı, telefonda doğru ilk yardım desteği vererek hayat kurtarmayı amaçladıklarını söyledi. Amasya’dan gelen Acil Tıp Teknisyeni İlkay Satılmış ise erken müdahalenin önemini vurgulayarak, sağlık çalışanlarının telefonla hasta ve yakınlarını yönlendirerek vakaya en hızlı şekilde müdahale edilmesini sağladığını belirtti.

Eğitim, acil çağrı personelinin bilgi ve becerilerini geliştirerek, acil durumlarda vatandaşların daha etkin bir şekilde yardım almasını sağlayacak.