Avrupa otomotiv sektörü haziran ayında zor bir dönem geçirdi. Avrupa Birliği ülkelerinde yeni otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre %7,3 düşerek 1 milyon 10 bine kadar geriledi. Almanya ve İtalya’daki düşüşler pazarı daraltırken, İspanya’da %15,2 artış dikkat çekti.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB’de haziran ayında otomobil satışları bir önceki yıla göre 79 bin adet azalarak 2024’e kadar düştü. Ocak-haziran döneminde toplam satışlar %1,9 azalarak 5 milyon 576 bine geriledi.
Haziran ayında Almanya’da %13,8, İtalya’da %17,4 ve Fransa’da %6,7 düşüş yaşanırken, İspanya talebin gücüyle pozitif ayrıştı.
Hibrit araçlar satışlarda %33,8’lik payla liderliği alırken, benzinli araçlar %27,7 ve tamamen elektrikli araçlar %16,7’lik payla takip etti. Şarj edilebilir hibrit araçların payı %9,3, dizel araçların payı ise %9’da kaldı. Diğer yakıt türlerinin toplam payı ise %3,4 olarak gerçekleşti.
Elektrikli araç satışları yıllık %7,8 artarak 168 bin 488 adede ulaştı ve elektrikli, hibrit ve şarj edilebilir hibrit araçlar toplam satışların %59,8’ini oluşturdu.
En çok satan marka olan Volkswagen, 270 bin 767 araçla zirvede yer aldı. Onu Peugeot, Fiat, Citroen ve Opel gibi markaları bünyesinde barındıran Stellantis Grubu 158 bin 871 satışla takip etti. Üçüncü sırada yer alan Renault Grubu 131 bin 91 araçla yer alırken, Toyota 78 bin 673 araçla dördüncü oldu.

