Ticaret Bakanlığı, kasım ayı indirim döneminde gerçekleştirilen denetimlerin sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı.
Özellikle kadın tüketicilerin yoğun olarak alışveriş yaptığı züccaciye ve ev tekstili kategorisindeki bazı büyük markaların, gerçekte olmayan indirim oranlarıyla tüketicileri yanıltmaya çalıştığı ifade edildi.
Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, İstanbul’da gerçekleştirilen denetimlerde “Ürünlerin piyasa değerinden çok daha yüksek ‘eski fiyatlar’ belirlenerek, bu fiyatlar üzerinden yüzde 80’lere varan indirim yapıldığı izlenimi oluşturulduğu” belirtildi. Açıklamada ayrıca, “Fiziki mağaza ve e-ticaret ortamında, tüketicinin satın alma kararını etkilemeye yönelik aldatıcı ve yanıltıcı fiyatlandırma yöntemlerine başvurulduğu tespit edilmiştir.” denildi.
Denetimler sonucunda, kampanya başlangıç ve bitiş tarihi bulunmayan 27 ürün için Reklam Kurulu’na sevk işlemleri yapılmış olup, “Haksız fiyat artışı şüphesi bulunan ürünler için firmalardan alış ve satış faturaları talep edilerek süreç ilgili kurullarca titizlikle takip edilmektedir. Fiyat etiketi yönetmeliğine aykırı bulunan ürünler hakkında ise para cezası uygulanmıştır.” ifadeleri kullanıldı. Bakanlık, tüketicilerin haklarını korumak ve ticaret düzenini sağlamak için denetimlerinin devam edeceğini bildirdi.
KAYNAK : Haber Merkezi

