Lise Eğitiminde ‘2+2 Modeli’ Tartışmaları Sürüyor

Lise eğitimine yönelik köklü değişiklik önerileri, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gündeme alındı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yeni raporun Kabine Toplantısı’nda Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunulacağını belirtti.

Lise eğitiminde köklü değişiklik tartışmaları, uzun zamandır devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), mevcut sistemi dönüştürmek için farklı modeller üzerinde çalışıyor. Bu bağlamda, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Şu anda bir raporumuzu oluşturduk. Bunu Kabine Toplantısı’nda Sayın Cumhurbaşkanı’nın da onayına sunacağız. Eğer siyasi anlamda da bu konuda karar verilirse farklı alternatiflerimiz var” dedi.

Yeni modelle ilgili henüz net bir karar olmamakla birlikte, MEB’in raporuna göre kamuoyunda ciddi bir değişim beklentisi bulunuyor. Eğitimin zorunlu algılanmasının yanı sıra, öğrencilerin iş hayatına geç katılması ve dünyadaki teknolojik gelişmelere uyum sağlama ihtiyacı, mevcut sistemin en önemli sorunları arasında yer alıyor.

MEB’in raporunda, kademeler arası geçişin bütünlük içinde ele alınması ve lisenin yeniden yapılandırılması da gündemde. Değişiklikler hakkında nihai karar, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın değerlendirmesine bağlı olacak.

Eğitimciler, “2+2 modeli”nin öne çıktığını belirtiyor. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nden Doç. Dr. Turgay Öntaş, “2+2 modelinde ortaöğretimin ilk iki yılı zorunlu, sonraki iki yılı ise öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına göre esnek biçimde yapılandırılacak” diye açıkladı.

Eğitim Uzmanı Abdulkadir Özbek ise mevcut sistemin iş hayatına hazırlanma konusunda yetersiz olduğunu vurgulayarak, eğitimin daha esnek ve beceri odaklı hale getirilmesi gerektiğini ifade etti.

Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Politika Analisti Kayıhan Kesbiç, dünyada pek çok ülkede lise eğitiminin zorunlu olduğunu belirtti. Ayrıca, Eğitim-Bir-Sen tarafından yapılan bir araştırma, zorunlu eğitim süresinin toplum ve iş hayatının beklentilerine uygun olmadığına dair yüksek oranda görüş bildirdi.

Son geliştirmelerle birlikte lise eğitiminde beklenen değişimlerin, öğrenci başarısını ve iş hayatına geçiş süreçlerini olumlu yönde etkilemesi hedefleniyor.

KAYNAK : Haber Merkezi

Exit mobile version