Samsun Turizmde Alanında Büyük Bir Atılım Gerçekleştirdi

Samsun, 2025'in başlarında 11 bin 361'i yabancı toplam 214 bin 507 ziyaretçiyi ağırlayarak turizmde önemli bir başarı elde etti. Şehrin doğal güzellikleri ve çeşitli aktivite imkanlarıyla çekiciliği artıyor.

Samsun Turizmde Alanında Büyük Bir Atılım Gerçekleştirdi

Turizmde parlayan yıldız Samsun’da 2025 yılının başlarında yabancı turistlerle birlikte toplam 214 bin 507 turist konakladı.

‘Kuzeyin Parlayan Yıldızı’ sloganıyla turizmde parlayan Samsun, pek çok yerli ve yabancı ziyaretçiyi kendine çekiyor. Doğal güzellikleri, sosyal donatı alanları ve çeşitli aktivite seçenekleriyle gastronomiden spora, sağlıktan sanata kadar geniş bir yelpazede deneyim sunan Samsun, önceki yıllara göre artık sadece bir uğrak noktası olmaktan çok bir buluşma noktası haline geliyor.

214 bin 507 turist 2025’in ilk aylarında Samsun’u tercih etti

Ocak ayında bin 516 yabancı, 38 bin 279 yerli ziyaretçi, şubatta 2 bin 70 yabancı, 33 bin 194 yerli ziyaretçi, martta bin 915 yabancı, 32 bin 80 yerli ziyaretçi, nisanda 2 bin 735 yabancı, 48 bin 442 yerli ziyaretçi en az bir gece Samsun’da kaldı. Mayıs ayında ise ziyaretçi sayısı doruğa çıktı. Mayıs ayında yerli ve yabancı ziyaretçilerin konaklama sayısı önceki ayları geçti. Kayıtlara göre mayısta 3 bin 125 yabancı, 51 bin 151 yerli ziyaretçi Samsun’da en az bir gece geçirdi, toplamda ise 11 bin 361 yabancı, 203 bin 146 yerli ziyaretçi konakladı.

Tesislerde kalan yabancı ziyaretçilerin milliyetine bakıldığında en çok ocak ayında Gürcü, şubatta Alman, martta İranlı, nisanda ve mayısta ise Rus ziyaretçiler tesislere giriş yaptı. Ayrıca Kuzey Kore, Çin, Fransa, Birleşik Krallık, Özbekistan, Irak, Suudi Arabistan, İspanya, Azerbaycan, İsviçre, Hollanda, İzlanda, KKTC, Romanya, İtalya, Bulgaristan ve Suriye vatandaşları da konaklamak için Samsun’u seçen yabancı ziyaretçiler arasında yer aldı.

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), Samsun’un yurtdışında tanıtımı için çalışmalarını sürdürüyor. Samsun’un tanıtımını yapan görseller, sosyal medyada 6,1 milyon görüntülenme aldı. 35 ülkede yapılan dijital banner kampanyalarıyla ise toplamda 14,2 milyon görüntülenme elde edildi. Buna ek olarak TGA, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Mısır gibi ülkelerden seyahat acenteleri ve etkileyicileri Samsun’da ağırlayarak bilgilendirme yapıldı. 

Exit mobile version