Türkiye’de sürücü belgesi düzenlemeleri ve yaş sınırlarında önemli değişiklikler yapıldı. Yeni düzenleme, yaşlı sürücülerin trafikteki risklerini azaltmayı ve trafik güvenliğini artırmayı hedefliyor.
Yapılan güncellemelerle, belirli bir yaş sınırını aşmış olan sürücüler araç kullanma haklarını kaybedecekler. Özellikle 65 yaş ve üstü bireyler için getirilen değişiklikler dikkat çekici. Posta Gazetesi’nden Tamer Heper’in haberine göre, Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle ticari taşıma faaliyetlerinde görev alacak şoförler için yaş sınırı getirildi.
Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre, büyük otobüs şoförlerinin en az 26 yaşında olmaları ve 66 yaşını geçmemiş olmaları gerekiyor. Ancak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Aralık 2023’te yaptığı geçici düzenleme ile yaş sınırı 69’a çıkarıldı. Bu düzenleme, koronavirüs salgınının ardından ticaret hacmindeki artış ve Kahramanmaraş’taki depremlerin etkisiyle ortaya çıkan sürücü açığını kapatmayı amaçlıyor. 2024 sonuna kadar geçerli olacak bu düzenleme, yaş sınırını 68 yaşını doldurmuş ve 69 yaşına girmiş kişileri etkileyerek ticari araç kullanma haklarını kaybetmelerine neden olacak.
65 yaşını dolduran sürücüler için ehliyet yenileme süresi 3 yılda bir olarak belirlenirken, 80 yaş ve üzeri sürücüler için bu süre 2 yıla düşürüldü. Bu değişiklik, ehliyet yenileme işlemlerinin daha sık yapılmasını sağlayarak trafik güvenliğini artırmayı amaçlıyor.
Yeni düzenlemeyle birlikte yaş sınırını geçen sürücüler, araç kullanma haklarını kaybedecek ve alternatif iş arayışına yönelmek zorunda kalacaklar. Trafik güvenliğini artırmayı hedefleyen bu düzenlemenin detayları, sürücüler ve ilgili taraflar tarafından yakından takip ediliyor.

