Türkiye, indirimli alışverişte Avrupa’yı geride bırakıyor

Türkiye'deki tüketiciler, kasım ayındaki indirim dönemlerinde Avrupa'daki birçok ülkeye göre daha fazla harcama yapmayı planlıyor. PwC'nin araştırmasına göre, Türk tüketicilerin indirimli alışverişlere olan ilgisi artarken, marka sadakati de dikkat çekiyor.

Türkiye’deki tüketiciler, kasım ayındaki indirimli alışverişlerde Avrupa’daki birçok ülkeye nazaran daha fazla para harcamayı hedefliyor.

149 ülkede denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan PwC’nin Fransa, Almanya, İtalya, İrlanda ve Türkiye’yi kapsayan araştırması, 18-65 yaş arasındaki Türkiye’den 2 bin, toplamda 10 bin katılımcıyla gerçekleştirildi. Araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 87’si, Kasım ayı indirim dönemlerinde alışveriş yapmayı planlıyor.

Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türk tüketicilerin, Avrupa’daki tüketicilerden daha fazla harcama yapması bekleniyor. Türk tüketicilerin ortalama 320 euro harcama yapmayı planlarken, bu rakam Avrupa’da ortalama 268 euro seviyesinde. Taksitli alışveriş ve ‘şimdi al, sonra öde’ gibi seçenekler, harcama potansiyelini artırıyor. Öte yandan, stok eksikliği ve “gerçek fırsat yakalayamama” hissi, Türkiye’’de müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen önemli faktörler arasında yer alıyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 53’ü, geçen yıl ilk kez alışveriş yaptığı markadan bu yıl yeniden alışveriş yapmayı planlıyor.

Raporda, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 60’ının bu yılki harcamalarına daha dikkatli ve planlı yaklaşacağı belirtiliyor. 2024’te bu oran yüzde 53 olarak kaydedilmişti. Bu artış, tüketicilerde bütçe bilincinin güçlendiğini gösteriyor. “Gerçek bir fırsat yakaladığıma inanmıyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 25’ten yüzde 20’ye düşmüş durumda.

PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Lideri Cihan Harman, “İki yıldır düzenli yaptığımız Efsane Cuma araştırmamızla tüketicinin nabzını tutuyoruz. Her yıl kasımda gerçekleşen bu indirimler, e-ticaretten perakendeye, lojistiğe kadar birçok sektör için kritik bir öneme sahip. Markaların bu dönemde tüketici beklentilerini doğru analiz etmeleri, rekabet avantajı yaratıyor” dedi.

Rapora göre, Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 31’i sosyal medya akışındaki reklamları takip ettiklerini belirtiyor. Bu oran 2024’te yüzde 16 olarak kaydedilmişti. Türkiye, alışveriş için yapay zekâ kullanımını da Avrupa’ya kıyasla daha hızlı benimsiyor. Bu oran Türkiye’de yüzde 13, Avrupa’da ise yüzde 9 olarak görülüyor. Türkiye’deki öne çıkan alışveriş kategorileri arasında yetişkin giyim (yüzde 52), elektronik/teknoloji (yüzde 36) ve çocuk giyim (yüzde 30) yer alıyor.

Exit mobile version