Türkiye otomobil piyasasında 266,095 benzinli araç ve 153,363 hibrit araç satıldı. Dizel araç satışları 45,678, otogazlı araç satışları ise 3,752 adet oldu. Sadece elektrikle çalışan tam elektrikli araç satışları ise 102,160 olarak kaydedildi.
Bir jeneratörün bataryayı şarj ettiği ve sürüşün elektrik motoruyla sağlandığı ‘uzatılmış menzil’ sistemlerine sahip araçlar da ele alındığında elektrikli araç satışları 103,310’a yükseldi. Böylece elektrikli araç satışı ilk kez 100 bini aşmış oldu.
Yılın 7 ayında benzinli araç satışları %23,8, dizel araçlarda %21,7 düşerken, otogazlı araçlarda %5,2’lik bir artış yaşandı. Bu dönemde hibrit araç satışları %92,4, tam elektrikli araç satışları ise %146,9 arttı. Dizel araç satışlarındaki azalışın ana nedeninin küresel üreticilerin dizel araç üretimini sonlandırma sürecinin devam etmesi ve dolayısıyla pazara yeni dizel araç sunulmaması olduğu belirtiliyor.
Benzinli araçların geçen yılın ocak-temmuz dönemindeki %65,1’lik payı, bu yılın aynı döneminde %46,5’e geriledi. Aynı dönemde, dizel araçların payı %10,9’dan %8’e düşerken, otogazlı araçların payı ise %0,7’de sabit kaldı.
Aynı dönemde toplam satışlardan elde edilen pay, tam elektrikli araçlarda %7,7’den %17,9’a, hibritlerde ise %14,9’dan %26,8’e yükseldi.
Araçlar tam elektrikli, uzatılmış menzil elektrikli ve hibrit olarak ele alındığında, toplam pazarın %44,9’unu, içinde elektrikli motor bulunan araçların oluşturduğu ve toplam satışların 256,673’e ulaştığı görüldü. Böylece Türkiye’de satılan her 10 araçtan 4’ü elektrikli ya da hibrit araçlar oluşturdu.
Aynı dönemde hibrit araçlar içinde plug-in hibritler 30,013 satışla %5,2’lik bir paya sahip oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre artış %1499 olarak gerçekleşti.
Temmuz ayında toplam 17,225 ‘tam elektrikli’ araç satıldı. Bu araçların temmuz ayındaki pazar payı %20,5 olarak hesaplandı. Aynı ayda, 21,656 hibrit araç satışı gerçekleştirilirken, bu araçların pazar payı %25,7 olarak kaydedildi.

