Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Ankara Devlet Konservatuvarı’nda 12 Sanatçı Hocanın Dersleri İptal Edildi

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, 90. yılına 12 sanatçı hocanın derslerinin iptal edilmesiyle girdi. Gelişme, öğrenciler ve sanat camiası tarafından tepkiyle karşılandı.

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, 90. yılına 12 sanatçı hocanın

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, kuruluşunun 90. yılında önemli bir tartışmanın fitilini ateşleyen bir gelişmeyle karşı karşıya kaldı.

Konservatuvarın tiyatro bölümünde ders veren 12 sanatçı hocanın hocanın derslerinden men edilmesi, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı’nın “muhalif” oldukları gerekçesiyle yaptığı şikayet sonrası gerçekleştiği öne sürülmektedir.

Konu hakkında bilgiye sahip kaynaklar, derslerin iptalinin akademik bir gerekçe gösterilmeksizin alındığını belirtmektedir. Önceki yıllarda Devlet Tiyatroları’nda görevli sanatçıların, asıl işlerinin aksatılmaması koşuluyla derslere devam edebilmesine olanak tanınırken, bu yıl Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü’nden gerekli izinlerin alınamadığı bildirilmiştir. Bu durum, konservatuvarın 90. yılına sahne sanatçıları olmadan girmesine neden olmuştur.

Öğrenciler ve mezunlar, bu gelişmeye sosyal medya üzerinden tepkilerini dile getirirken, birçok sanatçının derslerinden men edilmesi, sanat eğitiminin geleceği hakkında endişeleri artırmaktadır. Sana eğitimine katkıda bulunacak deneyimli sanatçılardan yoksun kalmanın, genç konservatuvar öğrencilerinin sahne deneyimi kazanmasının önüne geçeceği düşünülmektedir.

Sanat camiasında yankı uyandıran bu durum, Hacettepe Üniversitesi yönetimi ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü’nden gelecek açıklamalarla devam eden tartışmaların merkezine oturmuş durumdadır. Gelişmelerin nasıl şekilleneceği, sadece konservatuvar öğrencilerini değil, Türkiye’deki sanat eğitimi sistemini etkileyen geniş bir kitleyi ilgilendirmektedir.