Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

CHP Yozgat İl Başkanı Abdullah Yaşar, Eğitimdeki Sorunları Gündeme Getirdi

CHP Yozgat İl Başkanı Abdullah Yaşar, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemiyle birlikte Yozgat’taki okul güvenliği, öğretmen sorunları ve eğitimdeki eşitsizlikler gibi kritik konuları gündeme taşıdı. Yaşar, çözüm önerileriyle birlikte hükümete sorumluluklarını hatırlatarak, eğitimin geleceği için mücadeleye devam edeceklerini vurguladı.

CHP Yozgat İl Başkanı Abdullah Yaşar, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının ikinci

2024-2025 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemi başlarken, CHP Yozgat İl Başkanı Abdullah Yaşar, Yozgat’taki eğitimdeki ciddi sorunları gündeme taşıdı.

CHP İl Gençlik Kolları Başkanı ve İl Kadın Kolları Başkanı ile birlikte, Yozgat’taki eğitim sorunlarını detaylı bir şekilde ele alarak, sorumluluk alan tüm yetkililere çözüm çağrısında bulundu.

CHP Genel Merkezi tarafından 81 ilde eş zamanlı olarak düzenlenen basın açıklamaları kapsamında Yozgat’ta bir araya gelen Yaşar, eğitimdeki güvenlik sorunlarından öğretmen sıkıntılarına, afet sonrası yaşanan olumsuzluklardan eğitimdeki eşitsizliklere kadar bir dizi problemi dile getirdi. Konuşmasında, Yozgat’taki eğitim kurumlarının durumu ve yaşanan aksaklıklara dikkat çekerken, ülke genelinde eğitimdeki sorunların büyüklüğüne de vurgu yaptı.

Okul Güvenliği ve Öğrenci Sağlığı

Abdullah Yaşar, eğitim-öğretim yılının ikinci dönemiyle birlikte, okul güvenliğinin önemli bir gündem maddesi olduğunu belirtti. Özellikle okulda güvenliğin sağlanamaması nedeniyle birçok kazanın yaşandığını ifade etti. Yaşar, geçtiğimiz günlerde yaşanan bir faciada 36 çocuğun Kartalkaya’da hayatını kaybetmesine değinerek, okul güvenliği ve afet sonrası tedbirlerin alınmadığını söyledi. Yaşar, bu konuda şu ifadeleri kullandı:

“İhmalkarlık ve denetimsizlik yüzünden 36 çocuğumuz bugün ikinci döneme başlayamıyor. Onlar yarıyıl tatilinde aileleriyle birlikte gittikleri Kartalkaya’da yanarak can verdiler. Bu felaketin sorumluları, sorumluluk almayı kabul etmiyorlar. Bir kez daha hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum.”

Yaşar, çocukların güvenliği için okulların sadece eğitim verilmesi gereken yerler değil, aynı zamanda güvenli alanlar olması gerektiğini söyledi. Eğitimdeki aksaklıkları ve öğretmenlerin yaşadığı zorlukları da gündeme getiren Yaşar, okullardaki güvenlik eksikliklerinin, kazaların yanı sıra şiddet olaylarına da neden olduğunu vurguladı.

Deprem Sonrası Eğitimde Yaşanan Zorluklar

2024-2025 eğitim-öğretim yılının ikinci dönemi başladığında, Türkiye’nin güneydoğusunda meydana gelen Kahramanmaraş ve Hatay depremlerinin üzerinden iki yıl geçmesine rağmen hala bu bölgelerdeki eğitim sorunları çözülmemiş durumda. Yaşar, depremzedelerin yaşadığı sıkıntıları şu şekilde anlattı:

“Depremin üzerinden iki yıl geçmesine rağmen, depremzede yurttaşlarımızın, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin sorunları hâlâ çözülemedi. Hükümet, bir yıl içinde evlere yerleşilecek sözünü tutmadı ve halkın dörtte biri hala konteyner kentlerde yaşamaya devam ediyor. Depremzedelerimizin yaşadığı imkansızlıklar, eğitimi daha da zorlaştırdı.”

Yaşar, depremzedelere yönelik yapılan iyileştirmelere dair eksiklikleri eleştirerek, devletin bu süreçte öğretmenlerin ve öğrencilerin ihtiyaçlarına yeterince yanıt veremediğini dile getirdi. Ayrıca, bölgedeki okulların fiziki şartlarının yetersiz olduğunu ve çocukların eğitim hakkına ulaşmakta sıkıntı yaşadığını belirtti.

Eğitimdeki Diğer Sorunlar

CHP Yozgat İl Başkanı Abdullah Yaşar, açıklamasının devamında eğitimdeki başka sorunları da sıraladı. Okulların fiziki olarak eğitime uygun hale getirilmediğini, temizlenemediğini ve güvenlik tedbirlerinin alınamadığını dile getiren Yaşar, öğretmenlerin yaşadığı sıkıntılara da dikkat çekti.

“Öğretmenlerimiz atanmadı, mülakatla mağdur edildi. Yoksulluk sınırı altında maaşlarla, can güvenliği olmadan eğitim vermeye devam etti. Çocuklarımız okullara aç gitti, temiz suya erişemedi ve MESEM’lerde hayatlarını kaybetti,” diyen Yaşar, eğitimdeki bu eksikliklerin giderilmesi gerektiğini söyledi.

Yaşar, eğitimdeki eşitsizliklere karşı daha eşitlikçi bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle eğitimdeki fırsat eşitsizliğini ortadan kaldıracak adımların atılması gerektiğini vurgulayan Yaşar, “Çocuklarımızın eğitim hakkı engellenemez,” diyerek, bu alanda çözüm odaklı bir politika uygulanması gerektiğinin altını çizdi.

Çözüm Önerileri ve Talepler

Abdullah Yaşar, açıklamasında Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e yönelik eleştirilerde bulundu. Eğitim sistemindeki sorunları çözmek yerine yeni sorunların gündeme geldiğini ifade eden Yaşar, sorumluluk alacak ve çözüm üretecek bir hükümetin gerekliliğine dikkat çekti. Eğitimdeki sorunları çözmek için önerilerde bulunan Yaşar, şu talepleri sıraladı:

  1. Yeni öğretim programları geri çekilsin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adı altında uygulamaya konan yeni öğretim programlarının pilot çalışması bile yapılmadan okullarda uygulanmaya başlandığını belirtti ve geri çekilmesini talep etti.
  2. Okul güvenliği sağlansın: Her okula bir güvenlik görevlisi görevlendirilmesini istedi.
  3. Okullarda sağlıklı içme suyu sağlansın: Çocukların okullarda temiz içme suyuna erişimini sağlamak için gerekli tedbirlerin alınması gerektiğini söyledi.
  4. Köy okulları açılsın: Kapatılan köy okullarının tekrar açılmasını ve köylerdeki çocukların okula güvenle ulaşabilmesi için taşımalı eğitimin iyileştirilmesi gerektiğini belirtti.
  5. Özel okullarda ücretler denetlensin: Özel okullarda öğrencilere dayatılan fahiş ücretlerin denetlenmesini istedi.

Eğitimde Eşitlik ve Kalite İçin Mücadele

Abdullah Yaşar, açıklamasının sonunda, tüm çocukların laik, bilimsel, kamusal, parasız ve eşit eğitim alma hakkına sahip olması gerektiğini vurgulayarak, CHP olarak bu hakların savunulmaya devam edileceğini belirtti. Yaşar, “Cumhuriyet Halk Partisi olarak, tüm çocuklarımızın, öğretmenlerimizin ve velilerimizin haklarını savunmaya devam edeceğiz. Eğitimdeki bu sorunları gündeme getirmeye, Bakanlığa görev ve sorumluluklarını hatırlatmaya devam edeceğiz,” dedi.

Başarılar Diledi

Son olarak, Yaşar, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ikinci dönemi için tüm öğrencilere ve öğretmenlere başarılar dileyerek, eğitimin geleceği için mücadeleye devam edeceklerini belirtti.