Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Çocukların Oyuncak Seçimleri ve Otistik Belirtiler: Yeni Bulgular

Yeni araştırma, erkek ve kız çocuklarının oyuncak seçimleri ile otistik belirtiler arasındaki ilişkileri inceliyor: Cinsiyet uyumlu oyunların davranışsal etkileri.

Yeni araştırma, erkek ve kız çocuklarının oyuncak seçimleri ile otistik

İsveç’teki Karlstad Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir araştırma, bir kız çocuğunun otistik olup olmadığını belirlemede yardımcı olabilecek bir davranışsal eğilimi inceledi.

Çalışma, cinsiyet normlarına uymayan oyuncaklarla oynayan çocuklarda otistik özelliklerin daha yaygın olabileceğini öne sürdü.

Araştırmada, 700’den fazla çocuğun verileri analiz edildi. Çocukların yaş ortalaması 7 olarak belirlendi. Araştırma, cinsiyet uyumsuzluğu olarak tanımlanan oyuncak tercihlerini ve oyun davranışlarını inceledi. “Erkek” oyuncaklarıyla oynama eğiliminde olan kız çocukları ile “kız” oyuncaklarıyla oynayan erkek çocukları arasındaki farklılıklar değerlendirildi.

Çalışmada, “erkek” oyuncakları arasında oyuncak silahlar, trenler, uçaklar ve kılıçlar; “kız” oyuncakları arasında ise mücevherler, evcilik oyunları ve “kız gibi” kıyafetler yer aldı. Araştırmacılar, cinsiyet uyumsuzluğunun hiperaktivite ve dikkat eksikliği gibi davranışsal zorluklarla bağlantılı olduğunu tespit etti.

Özellikle erkek çocuklarının kadınsı oyun tercihleri ile akran ilişkilerinde sorunlar yaşama olasılığı, kız çocuklarının ise erkeksi oyuncaklarla oynama eğilimlerinin otistik özelliklerle ilişkili olabileceği bulundu. Ancak, araştırmacılar bu bulguların kesin bir bağlantı olmadığını vurguladı. Bir çocuğun cinsiyete uygun olmayan oyuncaklarla oynaması, o çocukta davranışsal güçlükler veya otistik özellikler olacağı anlamına gelmiyor.

Araştırmacılar, bu tür davranışsal eğilimlerin otistik özellikler ile ilişkili olabileceğini, ancak her durumda kesin bir yargıya varmanın mümkün olmadığını belirtti. Çocukların bireysel farklılıklarının göz önünde bulundurulması gerektiği ve tek bir davranışın genel sağlık durumlarını yansıtmayacağı vurgulandı.

Otistik nedir?

Otistik, otizm spektrum bozukluğu (OSB) ile ilişkili bir terimdir. Otizm, genellikle çocukluk döneminde ortaya çıkan nörogelişimsel bir durumdur ve sosyal etkileşim, iletişim ve davranışlarda çeşitli zorluklarla karakterizedir. Otistik bireyler, genellikle şu özellikleri gösterebilir:

  1. Sosyal Etkileşim Zorlukları: Diğer insanlarla ilişkiler kurmakta ve sürdürmekte zorluk çekebilirler. Sosyal ipuçlarını anlamakta ve duygusal yanıtlar vermekte zorlanabilirler.
  2. İletişim Sorunları: Konuşma ve dil gelişiminde gecikmeler yaşanabilir. Bazı bireyler konuşmakta zorlanabilirken, diğerleri normalden farklı bir şekilde konuşabilir.
  3. Tekrarlayıcı Davranışlar: Aynı hareketleri sürekli olarak yapma, belirli rutinlere sıkı sıkıya bağlı kalma ve belirli nesnelere veya aktivitelere takıntılı olma eğilimleri görülebilir.
  4. Dar İlgi Alanları: Belirli konulara veya aktivitelerle yoğun bir ilgi gösterme, diğer konulara ilgi göstermemek gibi özellikler olabilir.
  5. Duyu Hassasiyeti: Duyusal bilgileri işleme konusunda aşırı hassasiyet veya azalma yaşanabilir; örneğin, sesler, dokular veya ışıklar üzerinde farklı tepkiler verebilirler.

Otizm, spektrum üzerinde geniş bir yelpazede değişiklik gösterebilir, bu nedenle her bireyde farklı derecelerde ve kombinasyonlarda belirtiler görülebilir. Otizm genellikle yaşam boyu devam eden bir durumdur, ancak erken müdahale ve destek ile bireylerin sosyal ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunabilir.