YouTube

  • DOLAR
    %-0,09
  • EURO
    %-0,23
  • ALTIN
    %-0,27
  • BIST
    %0,75
Diyetisyen Karaman: “Yaz aylarında sağlıklı ve formda kalmanın anahtarı su tüketimi”

Diyetisyen Karaman: “Yaz aylarında sağlıklı ve formda kalmanın anahtarı su tüketimi”

Kayseri’de çalışmalarını sürdüren Diyetisyen Tuğba Karaman, yaz aylarında sağlıklı ve formda kalmanın anahtarı olarak tanımladığı “su tüketimi”nin önemine vurgu yaptı.

Karaman, “Su, vücudumuzun temel bileşenidir. Su, insan yaşamı için oksijenden sonra gelen en önemli maddelerden biridir. Su tüketimi, yıl boyunca dikkat edilmesi gereken bir konu olsa da yaz aylarında vücudun su ihtiyacının daha da arttığı bir gerçektir. Yaz mevsiminin sıcak ve güneşli günleri, tatiller, plaj keyfi ve açık hava etkinlikleriyle bizi karşılar, ancak aynı zamanda vücutta sıvı kaybı da hızla artar. Yüksek sıcaklıklar, terleme ve su kaybıyla sağlığımızı etkileyebilir. Bu nedenle, yaz mevsiminde yeterli su tüketimi hayati bir öneme sahiptir” dedi.

Su tüketiminin vücudumuza sağladığı birçok fayda olduğunu belirten Karaman, “Sıcak havalarda vücudumuz daha fazla terler ve su kaybeder. Bu su kaybı, dehidratasyon (beraberinde metabolik süreçlerin bozulmasına neden olan vücut suyu eksikliği durumu) riskini artırır. Yeterli miktarda su tüketmek, vücudumuzun nem dengesini korumasına yardımcı olur ve dehidratasyonun etkilerini azaltır. Ayrıca, içtiğimiz soğuk sıvılar, vücut sıcaklığını düşürerek serinlememizi sağlar.”

Karaman, suyun vücuttaki organların düzgün çalışması için de çok önemli olduğunu belirterek, “Yeterli miktarda su içmek, böbreklerin toksinlerden arınmasını, sindirim sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasını ve kan dolaşımının etkin olmasını sağlar. Bu da genel sağlık durumumuzu iyileştirir. Suyun cilt sağlığı üzerine de çeşitli faydaları vardır. Yaz aylarında güneş ışınlarına daha fazla maruz kalındığı için cilt daha hızlı kurur. Yeterli sıvı tüketimi, cildin nem dengesinin korunmasına yardımcı olur ve sağlıklı bir cilt görünümüne katkıda bulunur. Ayrıca su, cildin elastikiyetini ve canlılığını da artırmaya da katkı sağlar.”

Karaman, yaz aylarında günde en az 8 bardak su içilmesi gerektiğini belirterek, “Kişilerin su ihtiyacı bireysel olarak birçok parametreye göre (yaş, boy, kilo, hastalık durumu, vs.) değişiklik gösterse de günde en az 8 bardak su içmek önemlidir. Yeterli miktarda su içilmediği takdirde böbrekler görevini yerine getiremez, süzme işlemini gerektiği gibi yapamaz ve böbrek hastalıkları riski artar” diye konuştu.

Karaman, su tüketiminin yeterliliğini anlamak için idrar rengi ve miktarına dikkat etmek gerektiğini belirterek, “Koyu renkli ve az miktarda idrar, su tüketiminin yetersiz olduğunun bir işaretidir. Sağlıklı bir bireyin idrarı ise açık sarı renkte ve berrak olur.”

Karaman, su tüketimiyle ilgili en büyük engellerden birinin, susuzluk belirtileri hissetmeden su içmeyi beklemek olduğunu belirterek, “Bunun yerine, gün içinde suyu yudum yudum içmek ve bunu alışkanlık haline getirmek önemlidir. Özellikle terleyen biriyseniz, spor yapıyorsanız, nemli bir yerde yaşıyorsanız su ihtiyacınız daha da artacaktır. Susama hissini beklemeden su içmek bilhassa yaz aylarında sağlığın korunması için çok önemlidir. Ayrıca çay veya kahve gibi içeceklerin suyun yerini almadığı unutulmamalıdır. Su içmekte zorlanıyorsanız, suyun içine taze meyve parçaları, nane veya limon ekleyebilirsiniz”

Karaman, süt, ayran, kefir, şekersiz komposto gibi içeceklerin de sıvı alımı için iyi birer alternatif olduğunu belirterek, “Doğru ve yeterli miktarda su tüketimini sağladıktan sonra tabiki doğru ve dengeli bir diyet programı ve egzersizle bunu desteklemek gerekir. Diyetin kişisel olduğu, arkadaşınız veya ailenizden birine uygulanan diyet programının size uygun olamayacağı unutulmamalıdır. Diyet programları hazırlanırken, kişinin boy-kilo durumu, yağ ve kas yapısı, vücudundaki mevcut sıvı durumu, sahip olduğu kronik hastalık durumları gibi birçok parametreyi göz önünde bulundurarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Sizler de böyle bir sürece başlamak istiyorsanız mutlaka profesyonel bir destek almalısınız. İmkanınız varsa yüz yüze veya sosyal medya uygulamaları üzerinden ‘online diyet’ uygulamalarıyla bir diyetisyen aracılığıyla doğru ve etkili bir diyet programına ulaşabilirsiniz” şeklinde konuştu.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Ucuz Davetiye - Davetiye Modelleri
reklam
NÖBETCİ ECZANE
Toknoloji