Bilim ve sanat merkezlerinde öğrenim gören özel yetenekli öğrencilerin zihinsel, sosyal-duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini desteklemeye yönelik önemli bir adım atıldı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde hazırlanan 873 adet etkileşimli e-içerik, EBA platformunda yayımlandı. Bu e-içerikler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini zenginleştirmeyi ve derinleştirmeyi amaçlayan bir dizi yenilikçi eğitim materyali sunuyor.
BİLSEM Öğretim Programlarına Uyumlu e-İçerikler
EBA’da yayımlanan e-içerikler, Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) öğretim programlarına uyumlu olarak geliştirilmiş olup, 419 İngilizce, 360 sınıf etkinliği ve 94 bilişim teknolojileri ve yazılım dersi e-içeriği içermektedir. Bu içerikler, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen e-içerik geliştirme eğitimlerine katılan öğretmenler tarafından hazırlanmıştır.
Öğrenme Sürecinde Etkileşim ve Aktif Katılım
Hazırlanan e-içerikler, öğrencilere zenginleştirme ve derinleştirme yoluyla öğrenme fırsatı sunmanın yanı sıra, etkileşimli öğrenme sürecine aktif katılımlarını teşvik etmektedir. İçerikler, öğrencilere çeşitli öğrenme etkinlikleri sunarak, onların etkileşim üzerinden bilgi edinmelerini sağlamaktadır.
E-içeriklerde eşleştirme, çoktan seçmeli, sıralama, okuduğunu anlama, doğru-yanlış soruları gibi etkinliklerin yanı sıra, şifreyi bulma ve videoyla ilgili soruları cevaplama gibi yaratıcı becerileri öne çıkaran farklı türde etkinlikler de bulunmaktadır. Bu çeşitlilik, öğrencilerin bilişsel ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Teknolojik ve Tasarımsal İlkeler
E-içerikler, özgünlük, tutarlılık, kullanım kolaylığı, yeniden kullanılabilirlik, güncellik, ekonomiklik, ortamdan bağımsızlık ve zamansal yakınlık gibi teknolojik ve tasarımsal ilkelere uygun olarak hazırlanmıştır. Bu ilkeler, içeriklerin etkili ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamaktadır.
Oyunlaştırma ve Çoklu Ortam Araçları ile Etkileşimli Öğrenme
Hazırlanan e-içerikler, oyunlaştırma yöntemiyle etkileşimli bir öğrenme fırsatı sunmaktadır. Öğrenciler, öğretim programına uygun çoklu ortam araçları ile eğlenerek öğrenme imkânına sahip olmakta ve öğrendiklerini kalıcı hâle getirebilmektedir. Ayrıca, anlık geri bildirimler alarak öğrenme süreçlerini sürekli olarak geliştirme fırsatı bulmaktadırlar.
Bu kapsamlı e-içerik çalışması, özel yetenekli öğrencilerin eğitim süreçlerini daha etkileşimli ve zengin bir hale getirirken, onların bireysel öğrenme ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilecek nitelikte bir eğitim materyali sunmayı hedeflemektedir. EBA platformunda yayımlanan bu içerikler, Türkiye’nin eğitim vizyonuna önemli bir katkı sağlamaktadır.