Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak’tan, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Mesajını yayınladı

Yozgat İl Milli Eğitim

Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı başlangıcı dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Mesajında yeni bir eğitim dönemine başlamanın heyecanını dile getiren Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda, geleceğin ihtiyaçlarına uygun bir eğitim sistemi oluşturma çabasında olduklarını ifade etti.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Geleceğe Hazırlık

Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı’nda toplumsal değerleri gözeten, kalbi selim, aklıselim ve zevk-i selim sahibi bireyler yetiştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Bu bağlamda, yeni dönemin bu hedefler doğrultusunda şekilleneceğini ve 21. yüzyılın bilgi ekonomisinin ön plana çıktığı bir dönem olduğunu vurguladı. Klasik ekonomi anlayışından uzaklaşıldığını, bilginin artık en değerli sermaye haline geldiğini ifade etti.

Bilgi Ekonomisine Uygun Eğitim Anlayışı

Eğitim sistemlerinin temel hedefinin, öğrencileri bilgiye erişim, bilgiyi analiz etme ve ekonomik değere dönüştürebilme yetkinlikleri ile donatmak olduğunu belirten Altınkaynak, bilgi ekonomisinin yalnızca teknik bilgi değil, bu bilgiyi toplumsal refah için kullanmayı da gerektirdiğini ifade etti. Öğrencilerin yenilikçi düşünme, problem çözme ve girişimcilik becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaların ön planda olduğunu söyledi.

Toplumsal Faydayı Önceleyen Eğitim Modeli

Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bireysel başarı kadar toplumsal faydayı da önemseyen bir yaklaşımı benimsediğine dikkat çekti. Bu modelin ortak akıl ekosistemini temel aldığını ve eğitimin yalnızca öğretmenler ve okullarla sınırlı kalmadığını, toplumun tüm kesimlerinin katılımıyla daha güçlü hale geleceğini belirtti. Böylece öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerinin de güçlendirilebileceğini dile getirdi.

2024-2028 Stratejik Plan ve Paydaşların Katkısı

Altınkaynak, 2024-2028 Stratejik Planı’nda veliler, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve iş dünyasının eğitim süreçlerine aktif katılımının önemsendiğini vurguladı. Öğrencilerin topluma katkı sunma bilinciyle yetiştirilmesinin büyük önem taşıdığını ve bu doğrultuda tüm paydaşların eğitime yapacakları katkıların öğrencilerin gelişiminde kilit rol oynayacağını ifade etti.

21. Yüzyıl Becerilerine Uygun Eğitim Programları

21. yüzyılın getirdiği değişimlerin eğitimi de köklü bir dönüşüme zorunlu kıldığını belirten Altınkaynak, artık öğrencilere yalnızca akademik bilgi vermenin yeterli olmadığını vurguladı. Eleştirel düşünme, yaratıcı problem çözme, dijital okuryazarlık, işbirliği ve iletişim becerilerinin de kazandırılması gerektiğini, eğitim programlarının bu becerilere göre yapılandırıldığını ve disiplinler arası bakış açısının önem taşıdığını ifade etti.

Büyük Bir Gayretle Çalışacağız

Altınkaynak, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında da büyük bir gayretle çalışacaklarını belirtti ve geleceğin Türkiye’sini inşa edecek nesillerin yetiştirilmesinde öğretmenlere, velilere ve tüm paydaşlara önemli görevler düştüğünü ifade etti. Yeni eğitim-öğretim yılının hayırlı olmasını temenni eden Altınkaynak, başarılarla dolu bir yıl diledi.