Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, taşınmaz satışlarında yaşanan sahteciliği önlemek amacıyla yeni bir güvenlik uygulaması hayata geçirdi. Yeni sistemle birlikte, taşınmaz satış izni içeren vekaletnamelerin iptal süreçleri dijital ortamda daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilecek.
Uygulamanın temel ilkesi, vekalet veren kişinin vekili azletmesinin tek başına yeterli bir işlem olduğudur. Bu durum, karşı tarafın onayının aranmadığı bir süreç olarak tanımlandı. Böylece, vekalet iptali için ilave bir prosedür gerekmeyecek. Vekalet iptali, tapu müdürlüğüne veya webtapu sistemine bildirildiğinde yeterli olacak.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, azillerin kayıt altına alınmasında düzeni sağlamak amacıyla Türkiye Azil Sistemi’ni devreye aldığını duyurdu. Sistemin işleyişine göre, webtapu veya herhangi bir tapu müdürlüğü üzerinden yapılan azil bildirimleri, tüm tapu müdürlükleri tarafından eş zamanlı olarak görülebilecek ve sorgulanabilecektir. Böylece vekaletli satış girişimlerinde ölçülebilir, hızlı ve şeffaf bir kontrol mekanizması oluşturulması hedefleniyor.
Sahteciliği önlemek amacıyla, vekaletnamelere ilişkin iptal işlemlerinde kimlik doğrulamasının doğru yapılmasına özen gösterileceği belirtildi. Uygulamaya göre, 1 Ocak 2023’ten önce verilmiş vekaletnamelerin iptali için tapu müdürlüklerine başvurulması gerekecektir. Bununla birlikte, bu tarihten sonra düzenlenen vekaletnameler hem tapu müdürlüklerinden hem de webtapu üzerinden iptal edilebilecektir.
Yetkililer, aile bireyleri arasında düzenlenen vekaletnamelerde zaman zaman kötü niyetli satış girişimleri yaşandığına dikkat çekerek, yeni sistem sayesinde vekalet veren kişinin taşınmazı üzerindeki kontrolünün güçlendirileceğini ve olası mağduriyetlerin önüne geçilmesinin hedeflendiğini ifade etti.
KAYNAK : Haber Merkezi
