Türkiye’nin otomotiv sektöründe önemli bir gelişme yaşandı. 1961’de üretilen “Devrim” otomobili, Türkiye’nin yerli otomobil üretimi için bir başlangıç noktası olmuştu.
Bugün ise Türkiye, Togg’un üretimiyle bu alanda yeni bir evreye geçiyor. Türkiye, otomotiv ekosistemi ile hem Avrupa’da hem de küresel arenada önemli bir konuma gelmeye başladı.
AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan İTO Başkanı Avdagiç, Türkiye’deki otomotiv üretiminin köklerinin Cumhuriyet’in ilk yıllarına kadar gittiğini belirtti. 1929’da İstanbul Ticaret Odası’nın Tophane Ambarlarını Ford Motor Company’e devrederek Türkiye’deki ilk otomotiv fabrikasının kurulduğunu ifade etti. Avdagiç, “Amaç hem Türkiye hem de bölge ülkelerine montajı yapılan araçları ihraç etmekti. Bu proje çeşitli nedenlerle sona erdi, ancak otomobil üretme geleneğini başlattı” dedi.
Avdagiç, “Togg, Devrim’in başlattığı başarı hikayesinin 21’inci yüzyıldaki adıdır” diyerek Togg’un yerli elektrikli araç üretiminde önemli bir eşik olduğunu vurguladı. Türkiye’nin otomotiv sanayisinin 2024’te Avrupa’da 1 milyon 468 bin 393 motorlu araç üretimiyle 4’üncü büyük üretici olacağını kaydetti.
Türkiye’nin tedarik sanayisinin önemine de değinen Avdagiç, “Otomotiv üretimi ile 1 birim üretim başına 6,2 birim yan etki elde ediliyor. Bu nedenle sadece üretimde değil, endüstriyel bilgi üretiminde de ön planda olmalıyız” ifadelerini kullandı.
Togg’un öncülüğünde gelişen yeni dönemde AR-GE, yazılım, batarya teknolojileri ve mobilite çözümleri alanında yeni fırsatlar doğacağına dikkat çeken Avdagiç, “Türkiye, Togg ile sektörde yeni girişimler ve teknoloji yatırımları teşvik edecek bir aşamaya geçti” diye konuştu. Togg’un yurt dışında satılmasıyla ihracat potansiyelinin artacağına, yeni girişimlerin ve yatırımların teşvik edileceğine de vurgu yaptı.
KAYNAK : Haber Merkezi

