Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Zümre toplantısı yapıldı

Çiçekdağı İlçe Milli eğitim

Çiçekdağı İlçe Milli eğitim müdürlüğü yıl sonu zümre başkanlar kurulu toplantısı yapıldı.
Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez, kasaba ve köylerdeki tüm okullarda görev yapan Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı Zümre Başkanı öğretmenlerin katılımı ile ortaöğretim genel müdürlüğüne bağlı zümre başkanı öğretmenleri  Halk Eğitim Merkezi Salonunda İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan’ın  başkanlığında Zümre Başkanlar kurulu toplantısı yapıldı.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Arslan toplantıda yaptığı konuşmada “1. Dönemin dönem başında  4+4+4 eğitim sisteminden dolayı biraz kargaşa yaşandığını, öncelikle öğretmen gidiş gelişinin sürekli okullarda program ve öğretmen değişikliğine sebebiyet verdiğini, alan değişikliğinin hem sınıf öğretmenlerinin yer değişikliği planlamamızı askıya aldığını, hem de ana branşlardaki değişiklikten dolayı da veli şikayetinin sık sık yapılmasına sebebiyet verdiğini; MEB Eğitim Bölgeleri ve Eğitim Kurulları yönergesinin 16.maddesi gereğince ilkokul sınıf öğretmenleri, ortaokul ve lise branş öğretmenleri arasında birlikteliğin ve işbirliğinin sağlanması amacıyla Sene başı ve 2. Dönem Başı zümre öğretmenleri toplantıları yaptıklarını ve bu toplantılarda alınan kararları hem müdürler toplantısında hem de öğretmenler yapılan toplantılarda değerlendirdiklerini, örnek model uygulamaları olan, Bilgeç Uygulaması, Sürpriz Yumurta, partner, Öğrencilere Not tutturma, Veli Öner Kartı Uygulamaları, Mektup arkadaşlığı,  bütün öğretmenlerin, sınıf öğrencilerine Ses vermedin önce Velileri okula çağırıp onlara seslerin verilmesi, Her hafta sınıfta  haftanın öğrencisini belirleyip velileri okula çağırarak onların huzurunda haftanın öğrencisi çekilen çocuğu ödül verilmesi gibi uygulamaların örnek uygulamalar olduğunu ve tüm öğretmenlere tanıtıldığını; Yine , II. Dönem başı yapılan zümre öğretmenleri toplantısında ise Veli-okul-öğretmen işbirliğinin geliştirilmesi için idare ile işbirliği yapılması, başarısız olan öğrencilerin aileleri ile görüşme yapılması, öğrencilerin durumu ile ilgili bilgilerin verilmesi, neler yapılabileceğinin veli ile işbirliği yapılarak daha iyi sonuç alınabileceği, okula velileri çekebilmek için bu konuda başarılı olan okul yönetici ve öğretmenleri ile görüşmeler yapılması, bazı okullarımızda yeni bir program hazırlanarak veli telefonlarının kaydedildiğini, öğrenci ile ilgili bilgilerin veli telefonuna mesaj yoluyla gönderildiği bununda veli ile işbirliği sağlamada önemli katkısının olduğu, zümre öğretmenleri bu faaliyetin bütün okullarda yaygınlaştırılmasının faydalı olacağı, tüm sınıflarda özellikle de 9. Sınıflarda ders çalışma alışkanlığının kazandırılması, ders çalışma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi, verilen bu ders çalışma yöntem ve tekniklerinin evde uygulanıp uygulanmadığının veli ile görüşülerek öğrenilmesi gerekliliği, zümre öğretmenlerince Türkçe derslerinde düzgün yazı yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olmak üzere yazı tahtasının daha çok kullanılmasına, soru- cevap, anlatım, dinleme, izleme, yazma metotlarına sıklıkla yer verilmesinin yararlı olacağı, matematik derslerinde soru-cevap, problem çözme metotlarının yanında her soruya ait şekil ve grafiklerin çiziminin yapılarak derslerin daha akılda kalıcı olmasınını sağlayacağı, eve verilen proje ve performans ödevlerinin çocuklar tarafından yapılmadığını, velilerce yapıldığını bununda öğrenciye katkı sağlamadığı ve Performans ödevlerinin günlük ödev gibi olması gerektiğini gerekirse bunların sınıfta yapılmasının daha uygun olacağı, nakil gelen mevsimlik işçi çocuklarının okuma yazma bilmediği, onlarla ilgili olarak idarenin planlama yapması ve öğretmen arkadaşların ek çalışmalar yapmalarının faydalı olacağı, öğrenci ders notların e-okul sistemine kaydedilmesi ve bununda öğrencilere açık olması, öğrencinin notlarının iyi olduğunu görerek okula devamsızlığı artırmaları, derslere çalışmamalarını sağlamaktadır.
Zümre öğretmenlerince Milli Eğitim Bakanlığından e-veli sisteminin dönemin kapanmasına 20 gün kala kapatılması çok iyi olacağı, bütün okullarda sınıf kitaplığının yaygınlaştırılması, okuma saati uygulamasının öğrenciye büyük katkı sağlayacağı, öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmamış olmasının diğer dersleri de olumsuz etkilediği, öğrencilerin okuduklarını anlamakta zorluk çektikleri ve deneme sınavlarında başarı gösteremedikleri, bundan dolayı öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırabilmek için çalışmalar yapılmasının gerekli olduğu, yazılı yoklamalar başlamadan önce sınıflar düzeyinde veli toplantısı yapılmasının faydalı olacağı, rehber Öğretmenlerce öğrenci başarısını arttırmaya yönelik verimli ders çalışma,test çözme teknikleri,sınav kaygısı konularında öğrencilere yönelik sunumlar yapılması, Özel Eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin gerekli kurumlara yönlendirmesi okullarca yapılmış olup, özel eğitim raporu verilen öğrenciler için okullarda BEP birimi oluşturulması yararlı olacağı, Beden eğitimi dersi  zümre öğretmenleri, özellikle köy okullarında malzeme eksikliğinin  bulunduğu ve malzeme temini konusunda gerek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü gerekse İl Gençlik ve Spor Müdürlüğünce malzeme temini konusunda yardımcı olunması önerildi.
Seçmeli derslerin sadece Matematik, Fen Bilgisi, İngilizce yönelik olması çocukların aşırı yorulmasına ve amacına ulaşmamasına yol açmakta olduğu, bu derslerin dışındaki derslerden de seçmeli ders seçilmesi konusunda rehberlik yapılması iyi olacağı, öğrenme ve öğretme sürecinde I.Dönemde karşılaşılan güçlüklerle alakalı olarak Seçmeli Kur’an-ı Kerim dersinin ders kitaplarının okullara geç ulaşması, sınıflardaki öğrenci seviyelerinin birbirinden çok farklı olması ve haftalık ders saatinin yetersiz olması dersten alınacak verimin düşmesine yol açtığı, bundan dolayı seçmeli ders kitaplarının zamanında hazırlanmasının faydalı olacağı, öğrencilerin mesleki derslerde kaynak eksikliğinin olduğu, dönem başında faaliyete geçen Atölye binasının eksikliklerinin bulunduğunu bununda eğitim sürecini olumsuz yönde etkilediği belirtildi ve kaynak eksikliğinin tamamlanması gibi  önerilerin getirildiğini” söyledi.
Arslan “Şimdi sizler sene sonu zümre toplantılarını yapacaksınız.Alınan bu kararların uygulanıp uygulanmadığını, eğitim öğretimde örnek model teşkil edecek uygulamalar var ise onların değerlendirilmesini yapın ve kararlarınız içerisine dahil edin.Zümrelerinizi ciddi yapın.Sadece yasak savmak için yapmayın.Aldığınız kararların tamamını ben inceliyorum”  dedi.